Het gezonde buitenleven

Het gezonde buitenleven

Het gezonde buitenleven

Culinaire tips

Een feest of evenement moet steeds succesvol zijn en na afloop veel voldoening geven. Of het nu een receptie, een walking diner, food sharing of een uitgebreid diner is, alles moet tot in de puntjes verzorgd worden.
‘Create the impossible’ is dan ook het levensmotto van huistraiteur Guido Nuyts.
Guido laat ons vandaag meegenieten van enkele bijzondere creaties.

Vitello Tonnato

Voor 4 personen:
Neem 800 gram kalfsgebraad 1e keuze

Bak goed aan en besprenkel met olijfolie
Zet oven op 170 graden en laat hem voorverwarmen. Zet het gebraad er ongeveer 30 min in tot een kerntemperatuur van +/- 57 graden
Laat het sap van het gebraad afkoelen en neem deze als basis van je saus
Voeg daarbij 60 gram mayonaise, 2 ansjovisfilets, 1 blokje tonijn van 150 gram en een scheutje witte balsamicoazijn
Kruid af met peper en snuifje zeezout
Doe alles in de blender tot je een zachte massa hebt
Snij het vlees in dunne plakjes en werk af met de saus, rucola en appelkappertjes

Céviche van zalm, gemarineerde rode ui & waterkers

Voor 4 personen:
Neem 500 gram kraakverse zalmfilet en wrijf hem in met zeezout (3 eetlepels)
Zet hem in de koeling (2 graden) gedurende 30 min
Neem 2 limoenen en 2 pompelmoezen en pers deze
Bij het sap doe je 5 gram suiker en enkele chilipepers (aanbevolen:2 stuks zonder het zaad)
Zet de marinade in de frigo
Haal  de zalm uit de koeling en snijd hem in blokjes van 1 à 1,5 cm
Doe er vervolgens de marinade over en zet terug in de koeling voor 30 min
Neem een mooi aardenwerk potje en verdeel de zalm over de 4 potjes
Neem rode ui, schil deze en snij hem heel fijn (1 à 2 mm) in ringen
Marineer de ui met witte wijnazijn, olijfolie 1e persing, peper en zeezout
Leg een beetje ui (zie foto) op de céviche en werk af met waterkers & dille